سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جرم روابط نامشروع چیست ؟

متاسفانه اثبات جرم روابط نامشروع کمی دشوار می‌باشد،‌برای همین به شما توصیه میکنیم حتما قبل از هر اقدامی با وکیل دادگستری روابط نامشروع مشورت کنید.
اما به طور کلی بهترین راه اثبات این جرم این است که خود فرد به این عمل اقرار کند و مجازات ان هم در نظر بگیرد.
راه دیگر اثبات چنین پرونده هایی مانند بسیاری از دعاوی و جرایم شهادت شاهد و نفر سوم می‌باشدکه معمولا اثبات جرم از این طریق بسیار سخت و ناممکن است.
وجود عکس، فیلم، پیامک، پیام های انلاین و… راهی برای اثبات جرم روابط نامشروع بوده و البته وقتی اثر بخش خواهند بود که قاضی نسبت به رابطه نامشروع آگاه شود.

بر طبق ماده 637 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد( بر هم محرم نباشند)، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ( در آغوش کشیدن) و یا مضاجعه (بوسیدن) شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.

مشاوره حقوقی و کیفری روابط نامشروع


جرایم مروبط به برقراری روابط نامشروع جز دعاوی کیفری بوده و شکایت از آن در تهران و شهرستان ها با هم متفاوت است، بدین صورت که جرم روابط نامشروع در تهران از طریق دادسرای ارشاد تهران و در شهرستان ها از طریق دادسرای عمومی ثبت و پیگیری می‌شود.

توجه:

وکیل روابط نامشروع می تواند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و پرداخت هزینه دادرسی شکایت خود را از جانب موکل ثبت کند تا در ادامه تحقیق در مورد جرم آغاز و با احراز آن پرونده به دادگاه های ارشاد و یا دادسراهای عمومی ارسال شود.

وکالت و مشاوره حقوقی جرایم روابط نامشروع

اگر طرفین متهم به برقراری رابطه نامشروع دفاعیاتی داشته باشند که آن ها مبرا از عنصر معنوی جرم و همچنین انجام عمل حرام کند، دیگر موردمجازات قرار نخواهند گرفت.
وکلای کیفری روابط نامشروع در این زمینه می توانند با جمع آوری شواهد و مدارک، تکیه بر قانون و تجربه بالای خود در مختومه کردن پرونده های دعوای کیفری میتوانند حکم تبرئه را از دادگاه بگیرند.


شما می‌توانید از طریق لینک زیر و یا مراجعه به دفتر گروه وکلای آهوپای، از مشاوره های ارزشمند وکلای دادگستری ما در زمینه جرایم و دعاوی روابط نامشروع بهره مند شده و در جهت احقاق حق و تبرئه خود از اتهامات و شکایات وارده از نظرات و راهنمایی های وکلای ما استفاده کنید.